In oktober 2011 reed ik in het donker op het weggetje van het klooster (Scherpenheuvel) richting Caracasbaaiweg. Toen nog een hele slechte zandweg met veel gaten, pikdonker en heel veel troep langs de weg wat daar gedumpt werd. Ik was op zoek naar een hondje dat weggelopen was. In het donker zag ik langs de kant van de weg een hondje staan. Duidelijk niet het hondje wat ik zocht maar deze zag er niet verzorgd en bang uit. Toen ik stopte was ze weg, de knoek in, een donkere plekwaar ze niet te vinden zou zijn.
Ik ben de volgende dag terug gegaan en daar stond ze weer.
Ik kon haar niet goed zien, maar heb eten neergezet wat ze meteen op at (als ik op afstand bleef)
De dagen daarna ben ik elke avond gegaan, maar steeds wat eerder zodat het wat lichter zou zijn. En steeds geclickerd zodat ze wist dat ik er was met eten en drinken. En na een paar dagen kwam ze ook tevoorschijn toen het licht was.

Ver weg

Picture

Nog steeds bang en schuw

en vol wantrouwen.

Omdat het eten geven daar langs de kant van de weg niet echt veilig was voor ons beide, ben ik langzaam het eten gaan verplaatsen naar een oprit van een leegstaand huis. Daar kon ik mijn auto neerzetten en zij kon rustig eten.

Eerst nog op afstand

Steeds wat dichterbij

Picture

Langzaam maar zeker. Ze kreeg inmiddels ook een naam  Klowy  (begin stukje van klooster)
Klowy

Picture

Op de foto’s werd ook steeds duidelijker te zien dat er “iets” onder haar staart hing.

Picture

Het was al gauw duidelijk dat dat een tvt was.  Ik had nog nooit van een tvt gehoord en al helemaal nooit gezien.
(Canine transmissible venereal tumor)

Op een dag stond ze achter het hek van het leegstaande huis, dus kreeg ik het vermoeden dat ze in dat huis woonde en  via een knoekweggetje 50 meter verder op, de straat op liep.
Ik ben toen over het hek heen geklommen en met hulp van andere vrijwilligers hebben we daar een bench neergezet.
PicturePicture
Elke namiddag klom ik over het hek en bracht water en eten. Ik heb haar daar maar 1x weg zien lopen. De andere keren hoorde ze mij waarschijnlijk al eerder aankomen en was ze weg.
Tot ik op een dag extra stil naar binnen liep en haar slapend in de bench vond (ze had daar dus wel steeds geslapen) Ze was zo vast in slaap dat ik er heel zachtjes heen kon lopen en het hekje dicht kon doen. Toen schrok ze wakker en veranderde ze in een hele agressieve hond. Duidelijk angst……  en terecht. Uit je slaap zo wakker worden en dan opgesloten zitten met een vreselijk eng mens naast je……….. daar wordt niemand blij van.

Ik zat echter met een probleem want hoe kreeg ik haar naar beneden, en over het hek in de auto.

Picture

Dit is een foto van het huis nu (2014). Het hek is inmiddels helemaal verdwenen maar het huis staat heel hoog.

Gelukkig konden 2 vrijwilligers komen helpen en eerst hebben we de bench met Klowy erin naar beneden  gesjouwd. Dat ging al niet makkelijk want Klowy ging als een gek te keer en hapte naar de handen als we de bench wilden optillen. Dus met doeken erover heen hebben we haar getild.
Uiteindelijk hebben we haar tot het hek gesjouwd, maar toen moest ze daarover heen. Aan het hek hing een groot hangslot dus openmaken was geen optie.
We hebben  met z’n drieen het hek uit de rails getild en 1 meter  schuin naar binnen gezet. Toen Klowy er uit gesjouwd en in de auto gezet. En  met z’n drieen het hek weer in de rails gezet.
Klowy zat inmiddels als een schatje in de auto, zo lijkt ze wel het liefste hondje van de wereld maar tjonge dat was ze echt niet. We waren bang een super agressieve hond te hebben gevangen.

Picture

We konden nu ook de tvt wat beter zien.

Picture

En bij de dierenarts werd het helemaal duidelijk en kreeg ze meteen de eerste behandeling.

Picture

Uiteraard wel een snuitje om, MET extra touw want echt lief was ze niet, integendeel.

Picture

Omdat een tvt besmettelijk is kon Klowy eerst niet bij de andere honden en ging ze in quarantaine.
klowy1 klowy2 klowy3 klowy4 klowy5

klowy10 klowy11

Picture

Elke dag 2 a 3 x erheen, met een bak worstjes en al gauw bleek Klowy toch het liefste hondje van de hele wereld te zijn. Na 3 weken was de tvt zodanig weg dat ze bij mij thuis kon komen.

Picture

Dat was wel even wennen.
klowy21 klowy22 klowy23 klowy24 klowy25

Klowy was al gauw helemaal gewend en is toen OP AFSTAND geadopteerd door een allerliefst stel uit Nederland.
Picture
Klowy kreeg van hen een mooie ruime bench waar ze heerlijk in kan slapen als ze dat wil, en waar ze haar eten krijgt.

Picture

Ook een grote doos met speeltjes die Klowy kon delen met haar vriendjes.

Picture

En met de kerst of Sint komt er altijd een pakketje uit Nederland met lekkers. Wat een bofhond is die Klowy
klowy30 klowy31 klowy32

Klowy anno 2014.  Wat een verschil

Picture

Lieve baasjes in Nederland……………….
DANK VOOR ALLE LIEVE SPULLETJES.