*****Extra nieuwsbericht Stichting DOG*****

Zoals velen wel weten hebben wij bij Stichting DOG inmiddels gemiddeld zo’n 70 honden in de opvang. Zoveel hondjes in de tuin is best veel, maar omdat ze allemaal goed met elkaar kunnen, gaat het op zich prima. De sfeer is goed, naast de af en toe een knauw, is het allemaal zeer gemoedelijk en zijn de hondjes super lief.

Toch spelen we al een tijdje met de gedachte: “Wat zou het mooi zijn als we een groot stuk terrein zouden hebben waar de hondjes de ruimte hebben om te rennen en te ravotten.” Niet alleen de hondjes zullen daarvan genieten maar de buren op het pleintje ook. Dat zou toch geweldig zijn!!!

Ik ben maar eens op zoek gegaan op Willibrordes, Soto, Barber, Dokterstuin etc.  Ik heb oude huisjes gezien, nieuwe huisjes, kleine landhuisjes en zelfs een jehova buurtcentrum, maar het was niet op te brengen. Gigantische prijzen voor koopgrond en de prijzen voor huisjes/gebouwtjes die totaal vervallen waren, waren niet reëel.

Tot ik een tip kreeg(dank je wel Liesbeth). Ik ben daar gaan kijken en vond het meteen geweldig. Klein voor mij maar groots voor de hondjes. Toch zaten er nog heel wat haken en ogen aan de koop maar met hulp van domeinbeheer (die versneld voor mij de informatie opzocht) en met dank aan TOPmakelaar Jeffrey Kooijker en advocaat Jose Schmitz, heb ik vandaag getekend voor een piep klein super schattig huisje met 5000 m2 huurgrond voor de hondjes.

Prachtig!!!!

Natuurlijk moet alles eerst DOG-proof gemaakt worden. En dat gaat veel tijd, energie en vooral geld kosten. En daar hebben we hulp bij nodig.

Nadat het terrein schoon gemaakt is, moet er eerst een DOG-PROOF omheining komen. We hebben een geweldige stichting  in Nederland om hulp gevraagd en duimen dat zij ons willen steunen.

Dan gaan we “sparen” voor 4 zeecontainers. Die willen we in de breedte neerzetten met 1 groot dak erover heen, zodat je schaduw hebt voor de hondjes die “buiten” willen liggen.  In de containers komen uiteraard slaapplekken, eet plekken etc voor de hondjes die “binnen” willen verblijven. En de containers willen we hoog plaatsen  (halve meter) voor de hondjes die graag ergens onder willen liggen. Kortom voor iedereen wat wils.

We gaan het simpel maar geweldig maken voor de hondjes van DOG. En voor degene die denken dat ik de loterij gewonnen heb…………………helaas…………….. persoonlijke lening en gewoon een hypotheek voor de aanschaf. Maar we hopen dat jullie straks willen helpen met het opbouwen van dit simpele maar prachtige nieuwe huize DOG!!!

Blijf ons volgend op FB en wie weet komt er wel een klus voorbij waarvan jij zegt: daar wil ik graag bij helpen. We kunnen alle hulp gebruiken.